Lepení polystyrenu EPS - pěna nebo lepící malta?

Datum: 2.1.2012  Kategorie: VIDEA  Komentáře (189)

Jelikož je stále diskutováno téma lepení polystyrenu EPS, čím lepit a jak lepit a co je výhodnější a co je dražší, bude tento článek i za pomocí videa pojednávat o srovnání těchto dvou druhů lepení polystyrenu EPS.

První část tohoto článku je věnována lepení polystyrenu pomocí lepících malt na bázi cementu a níže je vloženo lepení polystyrenu EPS pomocí lepící PU pěny včetně videa.

Lepení polystyrenu EPS lepící maltou na bázi cementových hmot:

Nejdříve si probereme klasické vyzkoušené a časem prověřené lepení polystyrenu EPS pomocí lepící malty na bázi cementu, jedná se o klasickou stavební hmotu používanou jako lepidla na polystyren EPS. Lepící malta jak uvádí výrobce je suchá maltová směs určená pro přípravu lepící a stěrkové hmoty. Jelikož je značek a výrobců více nebudeme zde vypisovat přesné hodnoty, ale orientační. Lepidlo je vhodné pro práci při teplotách v rozmezí +5°C až +25°C, někteří mohou uvádět jiné hodnoty, také se vyrábí lepící cementové malty vhodné do mrazu, ale to jsou výjimky a to bychom zabíhali do extrémů, ale ta možnost tady je, například TS Special R - rychle tuhnoucí malty na lepení polystyrenu EPS. Výrobce uvádí tuhnutí malty do 30 minut a již po třech hodinách lze desky kotvit, ale cena je trochu jinde: TS Special R pytel 25kg stojí kolem 270,- Kč. Spotřeba bývá u lepících malt průměrně 3kg/m2, hraje tam roli také rovnost podkladu, ten může ovlivnit spotřebu lepící malty, pak tedy výrobci uvádějí spotřeby v rozmezí 3 až 5kg/m2, což vychází při spotřebě 4kg/m2 na 6,25m2 z pytle 25kg a k tomu je potřeba připočítat vodu a čas na rozmíchání, míchač a přístroj na míchání. Rozmíchání trvá kolem 2 až 3 minut a spotřeba vody bývá kolem 7 litrů čisté vody, po rozmíchání se nechává hmota cca 5 minut odstát a pak se provede ještě jedno krátké promíchání. Dále potřebujete z nářadí hladítko, zednickou lžíci a kbelík (velice často bývá využíván na míchání kbelík od penetrace, má dostatečný obsah i dobrý tvar na míchání lepící malty). Lepidlo se nanáší několika způsoby, diskusí kolem nanášení bylo také hodně, ale zcela jistě známe všichni klasické nanášení po obvodu kraje desky a uprostřed desky 2 až 3 terče lepící hmoty. Druhý používaný druh nanášení je celoplošný, tedy po celé ploše desky naneseme lepící hmotu.

Níže vložené video dokazuje jak dlouho a jak probíhá práce při lepení polystyrenu EPS pomocí lepící malty.

Video lepení polystyrenu lepící maltou svépomocí - samostavitel:



Lepení polystyrenu EPS pomocí PU pěny:

Lepení polystyrenu pomocí PU pěny je stále ještě pro některé stavitele novým druhem lepení fasádních zateplovacích systémů kontaktním způsobem a i když je v našem stavebnictví nabízeno již několik let, stále je zde spousta odpůrců, kteří tvrdí, že se jedná o špatný systém a to jen proto že jsou nedůvěřiví k novým systémům. Toto je zcela normální reakce, jelikož spousta Čechů nerado mění zaběhnutý systém a pokud jsou na něco zvyklí, neradi to mění a přecházejí na novinky. Jenomže lepení polystyrenu PU pěnou má své nepopíratelné výhody a ty je potřeba vzít na vědomí, navíc je systém odzkoušený a desky polystyrenu lepené PU pěnou drží znamenitě na všem možném. Stejně tak jako se PU pěna používá ve stavebnictví na jiné úkony a postupy, začala se používat i pro lepení polystyrenových desek na všechny možné povrchy.

PU pěny mají velkou výhodu
, dají se používat na všechny možné povrchy, lepí takřka na všechno, cihly a ostatní dostupné zdivo, tvárnice, beton, dřevo, OSB desky, dřevotřísky a jiné formy dřeva, cetris, keramika... Navíc má lepící PU pěna výborné akustické vlastnosti, také tepelně-izolační vlastnosti, je stálá a pevná, navíc dostatečně pružná.

Jak se s PU pěnou lepí fasádní polystyrenové desky? K lepení potřebujeme aplikační pistoli na PU pěny, před aplikací plechovku důkladně protřepeme (cca 30 sec.), poté nasadíme plechovku na aplikační pistoli na PU pěny. Podklad na který budeme lepit musí být čistý a je nutno ho mírně navlhčit, stačí rozprašovací aplikátor a trochu vody. Na desku polystyrenu naneseme po jejím obvodě PU pěnu, stejně tak do středu desky, poté necháme desku několik minut odpočinout. Mezi tím můžeme provádět něco jiného, nejlépe si stejným způsobem připravovat další desky polystyrenu. Následně připravenou desku polystyrenu vezmeme a přitiskneme k zateplované ploše, mírně přitlačíme a vyrovnáme do roviny. Výhodou je to, že deska polystyrenu již dostatečně drží a přitom ji můžeme stále rovnat a měnit její přesnou pozici. Deska polystyrenu lepená na zdivo, nebo jiný povrch PU pěnou je po uplynutí 30 minut přilepená dostatečně a to tak, že při pokusu o sejmutí, odtržení desky zůstane na zdi polystyren, jeho část spojená ke zdi PU pěnou viz video níže. Do 10 minut od nalepení desky je možno její pozici ještě bez problémů upravovat a kontrolovat. Po dvou hodinách je možno desky polystyrenu kotvit, brousit či jinak upravovat, mezery mezi deskami můžete vyplnit také PU pěnou.

PU pěna je oproti jiným systémům na bázi lepících malt výhodnější v tom, že uspoříte již při dopravě lepící hmoty na stavbu, následně při pracích a to čas, vodu a navíc je zde deklarováno výrobcem Etics Bond od Soudalu lepení 14m2 z jedné plechovky. U PU pěny tedy vychází lepení polystyrenu na 14,- Kč/m2, zatímco u lepících malt to vychází v průměru na 19,- Kč/m2 (nepočítala se voda). Pokud přidáme ušetřený čas a úsporu za dopravu a za likvidaci odpadu, je jasné že se vyplatí lepení polystyrenu PU pěnou. Není třeba žádných penetrací před lepením, pokud lepíte na dřevo nemusíte používat adhezní můstek a pracovní teplota PU pěny speciálně Etics Bond od Soudalu je +5°C až +35°C. Lepení polystyrenu PU pěnou se začíná a bude čím dál tím více používat a je to i tím, že práce s tímto systémem lepení polystyrenu EPS je velmi snadná, poměrně čistá a rychlá, šetří nejen naše peníze, ale i čas. Specialisté tvrdí, že lepení polystyrenu PU pěnou je o 50% levnější nežli lepení polystyrenu lepící maltou na bázi cementu.

Lepení polystyrenu EPS pomocí PU pěny:


Komentáře

Ladislav Kulovaný | 4.8.2012 18:25
Dobrý den,je nutné při používání pěny na lepení fas.polystranu penetrovat zdivo? Děkuji
admin | 4.8.2012 20:57
Dobrý den, při lepení polystyrenu EPS na zdivo pomocí lepící PU pěny Etics Bond, není nutno povrch stěny penetrovat, povrch musí být čistý a soudržný, může být lehce navlhčen.
Jan Šindelář | 6.8.2012 15:11
Dobrý den,
je možné lepit polystyren přímo na oškrábanou zeď?
admin | 6.8.2012 17:27
Dobrý den, ano je, pokud lepící maltou, tak co jde sundat, aby byla plocha soudržná a pak napenetrovat a u lepící PU pěny také odstranit co jde a pak lehce navlhčit, ale jen lehce a lepit.
Jan Šindelář | 8.8.2012 09:15
Moc děkuji za odpověď. Ještě mám otázku. Do jak velkých nerovností se dá pěna použít? Je to hodně starý dům, kde se s tím stavitelé moc nepárali:)
admin | 8.8.2012 11:39
Dobrý den, nějaké nerovnosti se tím vyrovnat dají (řádově centimetry), ale asi ne moc veliké, ale to nevyrovnáte ani cementovou lepící maltou. Pokud se jedná o větší nerovnosti, doporučuji opravit tato místa sanační maltou a pak teprve lepit tepelnou izolaci.
Petr Vaniš | 7.5.2013 18:14
Když čtu tuto diskusi, vzpoměl jsem si na jedno video na Youtube, kde se zmiňují o vyrovnávání nerovností větších než 2cm. Vyplnili tuto díru vlepením 1cm polystyrenu.
Video najdete zde: http://www.youtube.com/watch?v=ttk8LmZsXWA
Pokud Vás zajímá poze vyrovnání nerovností, přetočte video na čas 6:10
admin | 8.5.2013 10:32
Dobrý den, super informace, díky za doplnění...:-)
jan rosol | 9.8.2012 22:08
dobry den,prosim jakou pouzit pu penu na lepeni fasadniho polystyrenu na osb desky dekuji
admin | 10.8.2012 07:50
Dobrý den, postup je naprosto stejný jako při lepení na zdivo. Nepotřebujete adhezní můstek ani penetraci. Prostě lepíte lepící PU pěnou a kotví se šrouby do dřeva s použitím fasádních talířků, ty naleznete u nás v sekci: "Fasádní komponenty".
Matouš Aleš | 19.3.2015 21:11
Dobry den. Jakou penu pouzit na osb desky pri lepeni polystyrenu o sile 10 cm a spalet 3cm, je nutne kotveni polystyrenu a je potreba podklad nejak upravit popr. vlhcit? Dekuji za info a preji prijemny den.
admin | 19.3.2015 21:44
Dobrý den, vhodný je Etics Bond od Soudalu pro lepení polystyrenu EPS na dřevěný povrch a na lepení extrudovaného polystyrenu je určen Peri Bond od stejné značky. Drží to perfektně, povrch stačí lehce rozprašovačem navlhčit, nemusíte nic impregnovat penetrací ani používat adhezní můstek. V případě malých ploch bych u špalet ani nekotvil v ploše pak radši jo a na OSB desky bych použil kotevní talířky a vruty do dřeva, máme to v nabídce v sekci "Fasádní komponenty".
Václav | 19.8.2012 12:19
Dobrý den,
chystám se zateplit starší cihlový dům bez izolace základů, problémy s vlhkostí jsou minimální ale přeci jeno jsou. Proto po přeštení mnoha článků a diskusí tápu ve způsobu zateplení. Polystyren, vatu nebo provětranou fasádu. Samozřejmě finanční náklady jsou limitující. Takže mě napadlo možná netradiční řešení. Spojit výhody provětrávané fasády s polystyrenem lepeným PU pěnou. Například 100 polys. osazen do 120 zákl. lišty (dodatečně opatřené větracímy otvory ve spodní části 1cm od zdiva) , pěnu nanést pouze ve svislých pruzích aby zůstala nepřerušená vzduchová mezera mezi izolací a zdivem pro komínový efekt. Předem děkuji za váš názor a jsem vám vděčný za vstřícné rady nám amatérským stavitelům.
admin | 19.8.2012 19:44
Dobrý den, už jsem zažil, že od nás brala jedna firma takto polystyren na zateplení plechové haly, skladiště, ale na dům s tím nemám zkušenosti. Já osobně, pouze můj názor jsem k tomuto skeptický, já bych raději řešil provětrávanou fasádu, tak je se má řešit a to s pomocí minerální vaty. Asi jsem Vás nepotěšil, ale říkám to jak to cítím. Bál bych se jak to bude s polystyrenem fungovat, jestli se na tom nebude srážet vlhkost a vznikat nějaké problémy.
Zdeněk | 4.10.2016 14:28
Sice odpovídám pozdě, ale přece jen, kdyby si tuhle diskusi někdo ještě četl jako já... Nápad to není moc dobrý, protože umístěním provětrávané mezery mezi tepelnou izolaci a zdivo se docílí toho, že mezi tepelnou izolací a stěnou bude téměř exteriérová teplota (v případě dobře fungujícího komínového efektu). Tím pak tepelná izolace postrádá téměř veškerý svůj smysl.
Tomáš Sýkora | 30.8.2012 23:35
Dobrý den.

Je možné lepit grafitový polystyren EPS na brizolit PU pěnou? Popřípadě na brizolit bez penetrace. Děkuji za info. TS
admin | 31.8.2012 08:11
Dobrý den, ano tento druh polystyrenu a nebo i bílého klasického polystyrenu EPS lze lepit na vámi psaný Břizolit pomocí PU lepící pěny, konkrétně pomocí lepící pěnu Etics Bond od Soudalu. Penetrace není třeba. Povrch může být velmi slabě vlhký.
Jiří Zahradník | 17.9.2012 13:38
Dobrý den, potřebuji zateplit špaletu kolem ďřevěného eurookna 5 cm polystyrenem. Hloubka špalety je 13 cm, zdivo plná cihla. Čím lepit, lepit i na okno, nutno kotvit? Děkuji za radu.
admin | 17.9.2012 16:05
Dobrý den, polystyren nalepte například klasickým lepidlem na bázi cementové malty, tedy například TS Special a nebo použijte lepící PU pěnu Etics Bond, kotvení se tady na tak malé ploše neřeší, zakončení u okna by mělo být lištou k tomuto určenou a to Začišťovací okenní profil STYRO. naleznete u nás v sekci "fasádní komponenty" lepidlo naleznete v sekci "Omítky a lepidla".
Václav Mařík | 19.9.2012 14:10 | kvasekmarik@seznam.cz
Dobrý den,potřebuji zabránit úniku tepla v prostoru podkrový staršího domu.Konstrukce střechy je klasická s trámy a prkna.Na střeše jsou desky z eternitu.Hodlám použít polistyrenové desky tl. 10 cm. Je potřeba k lepení nějaký můstek,nebo postačí pěna jako pojidlo.Děkuji předem
admin | 19.9.2012 18:42
Dobrý den, pokud je nutné z vašeho pohledu použít polystyren k zateplení střechy, což se také úplně nevylučuje, ale budou tam úniky, těžko se Vám podaří vyplnit prostory bez mezer, které pak budou tepelnými mosty, ale to je jiná záležitost. K lepení, doporučuji lepit PU pěnou, třeba Etisc Bond od Soudalu, je to vyzkoušené a bez jakýchkoliv úprav povrchu dřeva to drží a je to čistá, rychlá práce bez potřeby vody na rozmíchávání cementového lepidla a adhezního můstku, který byste na dřevo musel aplikovat před lepením.
petr sukup | 19.9.2012 21:03 | neasi@email.cz
dobý den , chtěl bych se zeptat jestly je možné použít jako alternativu nízkoexpanzní pu pěnu (při stavbě mě zbyly 3 balíky...) za odpověď předem děkuji.
admin | 19.9.2012 21:13
Dobrý den, takto Vám to neodsouhlasím, neznám značku ani co je to pořádně za pěnu, prosím, přečtěte návod, musí to tam vysloveně být napsané, že je to PU pěna na lepení polystyrenu, jinak ji raději nepoužijte.
petr sukup | 19.9.2012 21:34 | neasi@email.cz
http://www.siga.cz/pu-peny-siga-pro-ne.html
koupil jsem si i jednu přímo na polystyren a a roztažnost mi přijde uplně stejná ...
admin | 20.9.2012 07:39
Dobrý den, pak v tom nevidím problém, pokud ji výrobce doporučuje na lepení polystyrenu, tak ji klidně použijte.
jiri fraj | 10.10.2012 12:23 | peta.frajova@seznam.cz
dobry den chtel bych se zeptat zda je mozne pomoci peny lepit polystyren na plechova vrata dekuji za odpoved.
admin | 10.10.2012 16:43
Dobrý den, podle výrobce lepící pěna Etics Bond lepí bez problémů i na kov, tak že lze lepit polystyrenové desky na plechová vrata.
Jaroslav Vávra | 14.10.2012 14:52 | sterboholy@seznam.cz
Dobrý den.Potřebuji tepelně odizolovat vnitřní stěnu místnosti za kuchyní aby zima nepronikala do kuchyně.Je sice perfektní,polystyren nalepit pěnou, ale máte někdo nápad, jak se vyhnout povrchové úpravě lepidlem a perlinkou? Co mám dát navrch, abych se vyhnul broušení a množství prachu při finální úpravě povrchu a zároveň mohl z hygienických důvodů stěnu vymalovat? Děkuji za odpověď
admin | 15.10.2012 09:48
Dobrý den, můžete klidně jako záklop použít SDK desky a pak je vymalovat, nebo je možné provést zateplení s tzv. předsazenou stěnou, postup prací a jak vše provést je na tomto odkazu:
http://www.stavebniny-rychle.cz/predsazena-stena-v-interieru-postup-pri-montazi.html
Jaroslav Vávra | 16.10.2012 11:41 | sterboholy@seznam.cz
Dobrý den.
Vaše rada je krásná, ale dost drahá.Počítejte místnost 15m2, tj 5x3m.To ja po obvodu při odskoku cca 10cm 2x5+2x3m celkem 16běž.metrů x 0.1 tj. ztráta 1.6m2 což je při ceně bytu v Praze cca 50000,-kč rovno 1.6x50tis. tj.80000,-kč , takže u bytu 2+kk se jedná o ztrátu prodejní ceny 160000,-kč ! + práce a náklady. Kdybych takto prováděl rekonstrukce bytů, tak brzy zkrachuji.Ale i tak velmi děkuji za Váš názor a odpověď.
admin | 16.10.2012 15:36
Dobrý den, vaše důvody chápu. Nic méně jsem je neznal v době psaní odpovědi. Je pravda, že vnitřní zateplení a nebo vnitřní předsazená stěna zmenšuje prostor interiéru. Bohužel původní dotaz na řešení povrchu lepeného EPS polystyrenu na vnitřní stěnu nemá jiné řešení. Je třeba buďto použít perlinku se stěrkou a pak teprve štuk a nebo vyřešit povrch záklopem, nic jiného neznám. Podle mě ani jinak povrch EPS polystyrenu vyřešit nelze, navíc, pokud ho musíte jak jste napsal vymalovat.
Petr H. | 27.10.2012 20:35
Použil jsem stropní kazety ze strukturou mnichovské omítky. Po čase je možné je i přetřít.
admin | 27.10.2012 20:53
To je super, Vy jste to vyřešil tedy záklopem, jestli dobře chápu tak asi lepeným přímo na polystyren, doufám, že to bude dosti odolné a vydrží to případně nějaké to fyzické namáhání při používání prostor. Bude super, když dáte ještě vědět druh lepidla, které jste použil a jestli se jedná o stropní kazety a nebo kazety, které se můžou použít i na stěny, tedy připravené na nějaké tu údery nábytkem a pod. Díky za informaci pro ostatní.
Jirka | 10.2.2020 10:42
Sádrokarton také funguje, lepit fasádním lepidlem zubatým hladítkem. Nezapomenout nechat tak 5mm dilataci u zdí a tu vyplnit akrylátovým tmelem. Víc jak 8cm bílého eps dávat dovnitř nedává smysl, dnes bych asi dával 6cm černého.
spitko | 16.10.2012 08:53
Dobry den, chcem lepit polystyren na OSB dosky penou. Po naneseni peny na polystyren, pritlaceni na OSB dosku a po prilepeni zostane aka medzera medzi stenou a polystyrenom? 0,5, 1 alebo 1,5cm. Myslim si, ze pena aj po pritlaceni polystyrenu na stenu mierne expanduje (neviem kolko). Steny su bez nerovnosti,
admin | 16.10.2012 09:02
Dobrý den, já bych tady žádné mezery neřešil, výrobce při postupu nic takového neřeší, radí přitlačit a srovnat desku. Na co pak potřebujete řešit jaká má být mezera? Navíc, jak byste to chtěl měřit, aby ta mezera byla přesně kolem dokola desky, prostě bych se tím netrápil a lepil, jde to výborně a drží to také krásně.
spitko | 16.10.2012 11:07
Zdravim vas riesim to hlavne z nasledovneho dovodu. Mam drevostavbu "sendvič" s izolaciou 16cm. teraz potrebujem prekryt fasadou drevene stlpiky skeletu. (tepelne mosty) stacil by mi tu aj ten 8cm polystyren. Ale dovod preco sa rozhodujem medzi 8 alebo 10cm polystyrenom je ten, ze okna mam momentalne osadene zarovno obvodovej steny a vonkajsie parapety mi precnievaju mimo domu 17cm. Fasadny polystyren bude tvorit teda aj spalety okolo okien. Pokial by som sa s 8 cm polystyrenom + pena dostal k hrubke 9-9,5cm staci mi pouzit 8cm polyš a usetrim cca 200€ voci 10cm polystyrenu. pri 10cm mi zostanu parapety precnievat cca 5-6cm. Toto je hlavny dovod preco ma zaujima celkova sirka. mozem to spravit aj experimentalne ze na kusok dosky nalepim kusok zvysneho podlahoveho polystyrenu a zmeriam. Dovod preco sa na to pytam je ze pena mi pride zajtra a po mojom pokuse upresnim aj objednavky fasadneho polystyrenu. Chcel som mat len informaciu od ludi co uz maju s tym skusenost. Dakujem
admin | 16.10.2012 11:16
Dobrý den, podle mě se pěna na lepení polystyrenu zmáčkne hodně, nikdy jsme to neměřili, ale bude tam tak 1cm, možná ani ne. Ve videu, jenž je v tomto článku je to vidět z boku, konkrétně v čase 1 minuta.
david bruha | 22.10.2012 18:04 | info@liga.cz
Dobry den,
Nikda sem to nedelal, kdyz se pouziva kotveni, vyvrta se dira pouze do polystyrenu nebo trosku i do zdi?
Druhy dotaz, je nutne kotvit o tloustce polystyrenu do 5 cm? Podle me to bude drzet, malta, pena prilepit na podklad a za den na prichyceny polystyren dat maltu a natrit barvou.
Vdaka
admin | 23.10.2012 08:23
Dobrý den, kotvení musí být samozřejmě i do obvodové stěny, jinak by nemělo opodstatnění. Hmoždinka fasádní s talířkem musí být nejméně 5-6cm ve zdivu. Kolem kotvení a zda musí být a nebo nemusí je hodně diskuzí, ale můj názor je kotvit, aby se časem fasáda nesesunula po zdi, navíc záleží na povětrnostních podmínkách (návětrná strana, lokalita na horách atd.) a také záleží výšce zdi, jak vysoké bude zateplení, to vše hraje roli. Postup naleznete zde i s průřezem fasády jak se má realizovat, velice jasný postup i s materiálem k realizaci, vše popsané do detailu:

http://www.stavebniny-rychle.cz/kontaktni-zatepleni-fasady-je-stale-jednim-z-nejvice-pouzivanych-reseni.html
Lenka | 15.11.2012 17:02
Dobrý den, také řešíme zda lepit maltou nebo pěnou. Musíme to stihnout ještě letos, neboť obvodová zeď u koupelny je silná jen 30cm, u ostat. 40cm-máme strach z promrzání a případné plísně (míme koup. EPS 70F tl.100 mm). Další věc je nesourodost materiálu-někde normál cihly, někde duté, jinde zase pouze malta místo celé cihly...dům je asi z 30.let a stavělo to nějaké "chro chro".
Může se tedy pěna použít přímo na "holé"zdi po obouchané staré fasádě, nebo je nutný nějaký vyrovnávací podklad? jde mi o to, že zeď lítá +/- 1 až 4cm - zvládne takovou nerovnost větší vrstva PU?a za další - může zůstat nalepený polystyren pěnou přes noc, když mrzne, aniž by na tom byla vrchní vrstva (to, čím ten polys pak budem patlat).
A poslední dotaz: na použití PU pěny při takto různorodém povrchu máme použít plastové nebo kovové terčíky?
Děkuji a omlouvám se za dlouhý dotaz, snad je to srozumitelné...
admin | 15.11.2012 22:04
Dobrý den, já osobně bych už použil lepící PU pěnu, ohledně vyrovnání, těch 4cm je už dost, chtělo by to opravit třeba sanační maltou a pak teprve lepit desky EPS, lepící PU pěnu můžete použít rovnou na stěnu, která bude očištěná a zbavená všeho co může odpadnout, dále nemastná a lehce, opravdu lehce rozprašovačem navlhčená vodou. Pracovní teplota: vzduch i podklad +5°C až +35°C (doporučení: +20°C až +25°C). V chladném období doporučujeme před použitím pěnu vytemperovat alespoň na +15°C až +25°C (temperaci doporučujeme ve vlažné vodě. V žádném případě neohřívejte v blízkosti žhavých zdrojů!) Po dobu než vytvrdne je potřeba, aby se teploty nedostali mimo pracovní rozmezí, hlavně co se týká do mínusu. Rychlost vytvrzování: 3 cm za cca 0,5 hod při (20°C/65% vlhkost) uvádí výrobce a do vytvrzení nesmí přijít pěna k mrazu, myslím, že když se práce ukončí nad nulou, tak v noci už vše bude v pohodě. Jestli je tam stěrka nehraje roli, PU pěna nemá být vystavena dlouhodobě nekrytá proti slunečnímu záření a to nebude, obvzláště v tomto ročním období. Další povrchové úpravy jako. např. stěrkování mohou následovat již po cca. 2 hodinách po vytvrzení, tedy cca 3 hodiny od nalepení, při teplotách jenž jsou uvedeny jako pracovní.
Miroslav | 25.11.2012 12:24 | MirecHS@gmail.com
Dobrý den,potrebujem zateplit strop v šachte kde je čerpadlo na vodu.Šachta je z betonu.Mám styrodur 5cm.Môžem použiť na lepenie penu?
admin | 25.11.2012 19:34
Dobrý den, ano na lepení extrudovaného polystyrenu můžete použít také lepící PU pěnu, ale jinou nežli na polystyren EPS, jedná se o PU lepící pěnu určenou přímo na lepení XPS extrudovaného polystyrenu, například se jedná o lepící PU pěnu Peri Bond od Soudalu.
Naleznete u nás zde:

http://www.stavebniny-rychle.cz/peri-bond.html
franta | 11.12.2012 14:28
Dobry den potrbujem zateplit garazovy strop zo spodu, nad garazou sa nachadza detska izba.Je mozne pouzit na lepenie 8 cm polistirenu nejaku penu? Mam strach aby to neopadlo.
admin | 12.12.2012 07:25
Dobrý den, ano je možné použít lepící pěnu na polystyren EPS a to lepící PU pěnu Etics Bond od Soudalu, nebo Soudabond, obojí odzkoušené a funkční. Nebo v garáži vytvořte jednoduchý sádrokartonový podhled vyplněný minerální vatou. To je také jedno z řešení.
Josef | 18.12.2012 19:44
Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o odpověď, zda je možné použít PU pěnu pro nalepení OSB desek na polystyren na pochůznou podlahu půdy a pro srovnání nerovností. Děkuji.
admin | 19.12.2012 08:04
Dobrý den, odpovím jen na to, že polystyren EPS lze lepící PU pěnou lepit na dřevo, tudíž i na OSB desky, tím pádem to jde i opačně, tyhle dva materiály pomocí lepící PU pěny k sobě lze lepit. Máme vyzkoušené lepící pěny Etics Bond a Sodabond, obojí od Soudalu. Jak hodně lze použít lepící PU pěnu k vyrovnání nerovností? Myslím, že moc ne, drobné nerovnosti ano, ale jinak větší určitě nevyrovnáte, pěna se po přilepení stlačí viz video v tomto článku. Jelikož nevím jaký polystyren jste na podlahu použil, tak se nebudu vyjadřovat k únosnosti podlahy, stejně tak neznám tloušťku a druh desek OSB.
Luboš | 8.1.2013 12:51
Dobrý den,po přečtení celého bloku dotazů a odpovědí jsem došel k názoru,že se zde řeší,zda použít 8 cm polystyren anebo 10.Dám Vám všem dobrou radu.Izolacema ( veškerýma ) se zybývám celou dobu možnosti podnikání v ČR,to je od roku 1990 a tenkrát jsem vždy tvrdil,že polystyren na dům cca 10 cm.Tenkrát si ze mě dělali lidé srandu,proč tolik.Já jsem lepil už tenkrát 10 cm,v dnešní době dávám 16 cm a musím říct,že toto je ta správná tl.,která má budoucnost.Vždyť je rozdíl pouze v nákupu polystyrenu,povrch.úpravu děláte stejnou ať už máte nalepený 5,8,10 cm polyst anebo 16 cm.Budete znát pohodu uvnitř svého domku,když ucítíte teplé zdi.
A nehledě na to ,že cena eneggií jde stále nahoru a i normy na zateplení budou jasně hovořit např.o 16 cm polystyrenu.Tedy se rozhodněte jak chcete,ale zvažte svoji námahu se zateplováním.
Tak " zateplování zdar "
admin | 8.1.2013 20:37
Dobrý den, naprostý souhlas s panem Lubošem, máme dům ze 44 cihel Porotherm a na něm ještě 16cm polystyren EPS 70 F fasádní, dnes bych dal ještě více a navíc v polystyrenu Styrotherm Plus 70 (šedý, s příměsí uhlíku). Lepší tepelně-izolační vlastnosti, lepší lambda a více ušetřených peněz za energie (topení).
Dušan | 24.1.2013 18:24
Dobry den! Chcel by som sa spytat, ci je mozne penou lepit SDK v interieri na vyrovnanie omietky.
admin | 24.1.2013 20:37
Dobrý den, lepidlo na lepení SDK desek samozřejmě existuje, záleží spíše na tom, aby podklad vydržel a nespadl i s SDK deskou, tak že nejdříve sundat co jde a pak lepit desky SDK, například:
http://www.stavebniny-rychle.cz/super-lepici-tmel-fix-all-od-soudalu-prilepi-vsechno-a-na-co-chcete.html

Další video ukazuje co všechno přilepí Easy Soudabond:

http://www.stavebniny-rychle.cz/instruktazni-video-dokazujici-co-vse-jde-prilepit-lepici-penou-easy-soundabond.html
M. Slechta | 12.3.2013 18:08
Dobry den, me by zajimalo, kdyz je polystyren a fasada, kdyz je treba privrtat nejaky predmet o hmotnosti do 5 kg, zdali to polystyren udrzi. Me napadlo, ze bych do polystyrenu udelal diru napr. 25 mm, tu zalil maltou a druhy den do teto betonove diry vyvrtal potrebnou diru pro uchyceni daneho predmetu, napr. o prumeru 10mm. Je to takto mozne? Ja dekuji za radu
admin | 12.3.2013 20:59
Dobrý den, je třeba postupovat tak, že se provrtá díra až do zdiva a pak je jistoto, že je vše dostatečně únosné. Nebo u lehčích věcí, nevím jestli do toho spadá hmotnost 5kg jsou hmoždinky, které jsou z odolného silonu a jsou spirálovitého tvaru (se spirálovitým závitem), tato hmoždinka se pak do polystyrenu zařízne a do ní se pak zašroubuje vrut. Samozřejmě jsou různé průměry pro různé vruty a únosnosti, ale nevím jak je to s tou únosností, my je skladem nemáme, ale na internetu jsou normálně k sehnání. Například FISCHER, hledejte pod klíčovými slovy "hmoždinka do polystyrenu" je jich hodně.
Dušan | 13.3.2013 18:39 | natureworld@centrum.cz
Dobrý den,nevíte někdo prosím právě technické věci u lepení polystyrenu?Máem dúm cihla,brizolit,suchý,starší domek,chceme zateplit polystyrenem,ale četl jsem plno diskuzí,kde uvádí,že polystyren by se měl lepit po celé ploše -proto kontaktní-že když to je jen na body a není naneseno lepidlo po celé ploše,tak že se snad může rosný bod nějak posunout víc na zed nebo se srážet voda na zdi a pak vznikat plísně mezi stěnou a polystyrenem,máte někdo zkušenosti s tímhle?Tím pádem by se nemohlo lepit ani tím lepidlem když to není po celé ploše...
admin | 13.3.2013 20:59
Dobrý den, lepidlo na bázi cementové malty se na desku polystyrenu EPS 70 F nanáší tak, že se provede nanesení po kraji desky po obvodě a to po celém a pak se uprostřed plochy umístí tři "terče" vedle sebe. Nemá to žádný vliv na to, jestli se bude srážet vlhko, rosný bod je o něčem jiném a určitě to neovlivní druh lepení desky na stěnu. Rosný bod vzniká tam, kde se ze vzduchu sráží vlhkost a to vlivem styku dvou výrazně jiných teplot a to nemusí být zrovna mezi deskou polystyrenu a zdivem a nebo jak píšete omítkou na kterou se při dodatečném zateplení deska EPS lepí. Ta voda, vlhkost se může klidně objevit a vysrážet při špatném zateplení a špatně zvolené tloušťce tepelné izolace vůči druhu zdivu a jeho tloušťky a to klidně přímo ve zdivu a nebo uvnitř domu, prostě kdekoliv.
Klimo Jiří | 24.3.2013 10:58
Dobrý den měl bych na Vás dotaz
Jde o okna které mi byly osazeny do novostavby.Na tyto okna byla nalepena Soudal okenní folie interierová s perlinkou.Kolem rámu těchto oken a rovného ostění byla nastříkaná PU pěna.Šířka spáry která byla vystříkaná pěnou mezi rámem okna a ostěním je cca 2 cm.Chtěl bych vědět zda můžu na toto ostění nalepit na stavební lepidlo polystyrén v té tlouštce 2 cm a na tento polystyrén poté nalepit Soudal okenní folii a tu přetáhnout stavebním lepidlem nebo okenní folii nalepit na to ostění rovnou a poté nalepit ten polystyren.Ptám se na ten polystyrén protože nechci nahazovat na špaletu jádrovou omítku.Proto se ptám zda je možné ten systém s tím polysryrenem.
Děkuji za info
admin | 24.3.2013 12:46
Dobrý den, já osobně si myslím, že tam polystyren nalepit můžete. Nevidím v tom problém.
Jiří Klimo | 24.3.2013 18:11
Jde mi o to jestli mám tu vnitřní parotěsnou pásku nalepit na to ostění nebo až na ten polystyrén který nalepím na špaletu.
admin | 24.3.2013 20:24
Dobrý den, tak to je otázka pro "oknaře" tedy firmy co okna instaluje. Já bych lepil na ostění. To proto, aby byl už rám okna utěsněn směrem k ostění okna, to že je tam pak další vrstva je jedno. Ale podotýkám, nejsme firma co montuje okna. Ta páska má utěsnit připojovací spáru při montáži okna a proti páře. A má zabránit pronikání vzduchu a větru do stavby zabraňuje tedy prostupu vzduchu i větru do stavby kolem okna. Nalepíte na rám okna na stranu interiéru, tedy ostění okna.
Jozef | 24.4.2013 19:18
dobrý deň mam otazku chcem lepiť polystyren PU penov na OSB dosku ktora je však už natreta adheznym mostikom nebude to vadit, ešte jedna otazka či je nutne polystyren kotviť je to výška len 2m nechcem totiž aby zdrujej stany trčali skrutky je to len garaž a polystyren tam bude len kôli fasade . Ďakujem
admin | 24.4.2013 19:52
Dobrý den, polystyren EPS normálně nalepte PU lepící pěnou, například Etics Bond dle postupu, bude to držet, bát se nemusíte, kotvit..., já říkám kotvit vždy, ale jsou tady názory, že se při nízkém zateplení nemusí, já říkám že kotvit vždy, fasáda se nemůže pak sesunout.
Radek Hanke | 25.4.2013 12:55
Dobrý den, potřebuji zateplit polystyrenem 36 m2. Chci použít PU pěnu. Výrobce většinou udává výtěžnost okolo 14m2. Ovšem je mi zahádou , že by mi stačily jen tři kartuše. Počítám dobře?
admin | 25.4.2013 19:34
Dobrý den, je to opravdu tak, z jedné kartuše je možné správným postupem přilepit 14m2, ale většina samostavebníků, až na profesionální realizační firmy se bojí, aby vše dobře drželo, tak dávají pěny více. Pak to vychází tak na 10m2. To je naše zkušenost. Podle mě budou 3 kartuše lepící PU pěny ETICS BOND pro vaší realizaci lepení 36m2 polystyrenu naprosto dostačující.
Jan Kráčmer | 20.1.2017 17:45
Při zateplení soklu, jsem měl jednu na 5-6 desek, nevěřím , že 14m2.
Petr Vaniš | 7.5.2013 18:26
Dobrý den, budeme zateplovat dům ze 30. let, fasáda je okopaná až na cihly. S vlhkostí sice nemáme problémy, ale přesto jsme se rozhodli pro vatu. Je možné ji také lepit pěnou? Nebo je pěna určená poze pro polystyren?
admin | 8.5.2013 10:41
Dobrý den, ano lepící PU pěnou lze lepit i desky fasádní z minerální vaty, máme na našem druhém webu o tomto článek, kde se to celé popisuje včetně postupu. Používá se stejná lepící PU pěna Etics Bond.

http://www.tepelna-izolace.cz/lepeni-fasadniho-polystyrenu-a-nebo-mineralni-vlny-lepici-pu-penou.html
Libor | 7.5.2013 22:44
Dobrý den, jde pěnou lepit i XPS extrudovaný polystyrén?Popřípadě Baumit XS 022 děkuji za odpověď
admin | 8.5.2013 10:27
Dobrý den, ano XPS extrudovaný polystyren leze lepit PU lepící pěnou k tomuto určenou, jen je tady rozdíl, je jiná lepící PU pěna na polystyren EPS, například Etics Bond od Soudalu a je pak druhá PU lepící pěna na lepení extrudovaného polystyrenu, například Peri Bond od Soudalu. Vámi psaný výrobek od Baumitu bohužel neznám, ale ty PU pěny platí všeobecně, tak že, pokud se jedná o Extrudovaný polystyren, tak lepení lze provádět pomocí lepící PU pěny Peri Bond. Informace jsou i ve videu slovem i obrazem, nic méně obě PU lepící pěny naleznete u nás zde:

http://www.stavebniny-rychle.cz/1-omitky-a-lepidla.html
Ivan | 2.6.2013 23:03 | dadavana@post.cz
Dobry den.Mam prosbičku,poradte?
Mam dřevostavbu,čim je vhodne lepit polistyren100mm na OSB delku tl.12mm,pěnou anebo flexibilnym lepidlem,jinym lepidlem? OSB deska neni stabilni, tvrdy material.Děkuji za nazor.
admin | 3.6.2013 08:35
Dobrý den, použijte lepící PU pěnu Etics Bond od Soudalu, odzkoušené, drží to, lepí se s tím polystyren perfektně i na OSB desky.

http://www.stavebniny-rychle.cz/etics-bond.html
Jiri | 27.7.2013 17:08
Pekny den,
Tato pena je dle meho bezkonkurencni na lepeni polystyrenu, soudim jen dle reakci lidi a videi. Ja se budu chystat touto penou lepit polystyren na mobilni dum, tedy na plech a na plast, a to bez kotveni, kotveni by bylo velmi slozite az nemozne. Je moznost, ze by se deska nekdy odloupla? Mozna zalezi na tloustce desky, tu uvazuji 10 cm. Deska je preci lehka, neco z hmotnosti veme sit, stuk, barva, kotveni dle meho neni treba. Plech, plast je snad vice prilnavejsi nez zed, co rikate. Diky a preji uspesne podnikani
admin | 27.7.2013 17:19
Dobrý den, to kotvení bych zase tak nepodceňoval, ale ohledně přídržnosti na plech, perfektně odmaštěný je to vyzkoušené. Plasty jsou také odzkoušené s výjimkou Teflonu, PE, PP, silikonů, tyto je nutné z důvodu mnoha druhá vyzkoušet, ověřit přilnavost. Mobilní dům není tak vysoký, tak že tady nehrozí problém sesuvu zateplení z důvodu velké výšky a tím zatížení směrem po obvodové stěně. Podle mě by to ale šlo, použil bych dlouhé šrouby do plechu s podložkami (fasádními talířky s plastu s krytkou), které naleznete třeba u nás v sekci "fasádní komponenty".
pavel | 14.8.2013 15:40
Dobrý den, chcem zateplovat 80 mm polystyrenom. Je potrebne po prilepení ešte ho kotviť skrutkami? Kedˇ áno, tak v ktorých bodoch?
admin | 20.8.2013 09:18
Dobrý den, kotvení se doporučuje vždy a kotevní plány naleznete zde u nás na webu i s nákresy:

http://www.tepelna-izolace.cz/kotevni-plan-vkzs.html
VRATISLAV MALINDA | 22.9.2013 22:16
Dobry den,potřebuji přilepit polystyren
na rovnou střechu která je pokryta lepenkou,mužu použít pěnu?
DĚKUJI.
admin | 23.9.2013 07:37
Dobrý den, nemáme to ověřené, ale výrobce to nevylučuje, kromě PE, PP a Teflonu lepící PU pěna poměrně dobře drží na všechny běžné stavební materiály (přilnavost na silikony je třeba ověřit). Povrch nesmí být mastný a prašný.
Marcela East | 23.9.2013 09:50
Dobry den. Potrebuji prilepit polystyren kolem oken, uvnitr i zvenci. Okna jsou jenom zapenovana, zednici nedodelali a odesli za lepsim. Bojim se, ze bude v mistnostech zima. Timto chci okna na zimu zateplit. Prosim, jestli je to vhodne provizorni reseni. Diky za radu. M. East Prosim neuvadet jmeno
admin | 23.9.2013 11:48
Dobrý den, je běžnou praktikou, že se špalety zateplují již při řešení zateplení obvodové stěny, polystyren se nalepí na svislé části ostění oken a dveří, také na horní část a pokud to má být provedeno na úrovni, tak se venkovní parapet podkládá také polystyrenem. Pokud se to provede pořádně, tak to z vnitřní strany nemusíte řešit.
Martin | 1.10.2013 14:07
Mozem lepit xps polystyrem penou na sokel natrety asfaltovim penetrakom?
admin | 2.10.2013 08:04
Dobrý den, výrobce uvádí, že lepící PU pěna na lepení extrudovaného, XPS polystyrenu lepí na všechny běžné stavební podklady, už jsem viděl lepení tímto způsobem na asfaltovou lepenku a drželo to v pohodě. Výrobce uvádí dále v technickém listu Peri Bond od Soudalu, že tato lepící PU pěna na XPS polystyren má vynikající přilnavost na většinu materiálů (kromě Teflonu, PE, PP, silikony ověřit).
Jiří K | 8.10.2013 22:55
Dobrý den
chystám se zateplit plechovou střechu ( sklon 45st o délce max 4 m , pak cca 10 st.)extrudovaným polystyrenem + vrchní vrstvu z modifikovaného asfaltového pásu (SBS) . Prosím o doporučení Pu pěny na lepení polystyrenu a typ kotev+ jejich rozteč na 45st. část střechy - počítám , že kotva by procházela i asfaltovým pásem .
Děkuji a přeji hezký den
admin | 9.10.2013 07:53
Dobrý den, extrudovaný polystyren bych já osobně na plechovou střechu lepil PU lepící pěnou Peri Bond Od Soudalu. http://www.stavebniny-rychle.cz/peri-bond.html
na plech tato lepící PU pěna lepí extrudovaný polystyren velmi dobře. Ohledně kotev nedokáži takto poradit, jelikož nevím do čeho se kotvy budou vrtat, uchycovat, pak li že jen do plechu, tak doporučuji nějaké kotvy se šroubem a maticí. Tyto bohužel nemáme v nabídce. Pokud by se uchycovaly kotvy do nějaké dřevěné konstrukce pod střechou, na které leží plechy střechy, tak vruty s talířkem. Rozteč vám také neřeknu, jelikož nejsem projektant, nechte si to spočítat od odborníka. Hrají tady roli aspekty jako je celková plocha střechy, druh plechu a jeho tloušťka atd.
martin | 30.10.2013 22:14
Budu lepit 10 cm polystyren na strop garáže, musím ho kotvit nebo to pěna udrží? děkuji
admin | 31.10.2013 07:08
Dobrý den, já říkám kotvit, to je můj názor, také záleží na stavu podkladu, pokud kotvit nebudete, tak aby se neutrhl celý strop, myslím tím případnou původní omítku na stropě, při dodatečném zateplení. Já osobně bych použil alespoň 5 kotev na 1m2. Jinak sama o sobě je PU lepící pěna velmi soudržná. Nic méně i přes nízkou hmotnost polystyrenu EPS musíte také počítat s hmotnosti následné armovací tkaniny společně se stěrkou a povrchovou úpravou, omítkou.
Milan | 4.11.2013 17:27 | milanvalouch@seznam.cz
Dobrý den, chystám se zateplit stropy polystyrenem v přízemním bytě. Na stropech je "palach," omítka a malba. Použít klasický fasádní polystyren? Jakou sílu by jste doporučili aby to mělo smysl? A jak je to se zadržovanou vlhkostí u polystyrenu v interiéru, a popřípadě jejím řešením? Předem děkuji za odpověď.
admin | 4.11.2013 18:06
Dobrý den, pokud hodláte zateplit strop z interiéru kontaktním způsobem, je to možné a použijte normální fasádní polystyren EPS 70 F. Žádnou vlhkost nezadržuje, pokud máte problémy s vlhkostí, tak je budete mít i v případě, že použijete vatu do vytvořeného podhledu, stejně byste musel dát před záklop porozábranu (parotěsnou fólii), aby se vlhkost z interiéru nedostávala do vaty a tím snižovala její tepelně izolační schopnosti. Řešením je odvětrávat případnou vlhkost vniklou z užívání prostor okny a nebo jiným větracím zařízením, rekuperace, klimatizace a podobná zařízení, ale postačí normálně větrat.
Jozef | 28.11.2013 09:53
Dobry den , existuje pena s ktoroou sa da zateplovat i pri minusovych teplotach? Dakujem za info
admin | 28.11.2013 13:31
Dobrý den, je tady jedna polyuretanová pěna, která se dá používat i při mínusových teplotách až do hodnoty -15°C, ale nemám žádné zkušenosti s lepením polystyrenu touto pěnou. Výrobce Den Braven má v technickém listu kromě jiných použití uvedené právě i lepení polystyrenu. Tady je odkaz na výrobek: Zimní pěna do -15°C:
http://www.stavebniny-rychle.cz/zimni-pena-do-15-c.html

V příloze je pak technický list, kde výrobce uvádí i lepení polystyrenu touto PU pěnou.
Lukáš Janoušek | 4.2.2014 19:26 | janousek.luk@seznam.cz
Dobry vecer mam problem zatepluji strop ve sklepě. Vše šlo jak po másle ale teď v posledních dvou místnostech mi polyš padá a padá už jsem z toho na prášky poraďte někdo prosím.
admin | 4.2.2014 19:32
Dobrý den, čím polystyren lepíte? Napište druh lepidla (značku a označení), nebo PU lepící pěny, také jak vypadá podklad, z čeho je a v jakém je stavu a jak postupujete při práci. Je strop v místnostech kde polystyren padá jiný nežli v místnostech, kde nepadal a drží?
Vladimir Böhm | 20.2.2014 19:39 | vladimir.bohm@gmail.com
Dobry den, chci se zeptat, zda u lepeni na penu, nevznika tepelny most ci neni zhorsena tepelna kvalita, kdyz neni prilepena deska po cele plose ke zdi.

Jeste mam jeden dotaz, jak polystyrenem zateplit kulatou mistnost o prumeru cca 5metru, narezat na tenke pasky a vyskladat?

dekuji predem za odpoved, prosim poslat i na email dekuji vam moc
admin | 21.2.2014 08:32
Dobrý den, ne v žádném případě nevznikají žádné tepelné mosty u lepení polystyrenu na pěnu. Jen doplním, ani klasickým lepidlem na bázi cementové malty se nelepí celoplošně.

Ohledně kulaté místnosti asi nařezat tenčí proužky polystyrenu a dát větší tloušťku, abyste mohl pak polystyren brousit do kulaté plochy bez hran. Je to trochu piplačka, ale jde to tak vyřešit.

PS: odpovědi na mail neposílám, to bych už nic jiného nestihl, při tom počtu odpovědí...:-)
Jaroslav Vodolán | 4.3.2014 23:46
Dobrý den, lze lepit zde zmiňovanou lepicí pěnou fasádní desky na omítnutou fasádu natřenou fasádní silikonovou barvou?
admin | 5.3.2014 08:30
Dobrý den, výrobce udává tyto informace: vynikající přilnavost na většinu materiálů (kromě Teflonu, PE, PP, silikony ověřit). To s těmi silikony bude myšleno silikony jako takové, jelikož tyto jsou svým způsobem mastné, ale na fasádu by to mělo držet, ale stejně bych to zkusil, abyste měl jistotu.
petrik | 17.3.2014 08:44
co tobylo za amatera s tim lepidlem na tom videu. Za dobu nalepení jeho jedné desky bych jich měl už tak 6 nalepených pomoci DBK FAS lepidla. A to že fasády dělám už nějaký ten rok.
admin | 17.3.2014 09:57
Dobrý den, já vám rozumím, taky po 6 letech abyste to neuměl..., jen doplním, zdejší komentáře a odpovědi jsou hlavně pro ty "amatéry". Protože profíci jako jste například vy, ti se tady nebudou zdržovat s dotazy, ti jdou rovnou dělat, všechno už ví a nic než materiál a zakázky nepotřebují....:-)
Tomáš | 23.3.2014 21:22
Dobrý den, čím přilepit extrud. polystyren na železné íčko? Lepidlo Mamut Glue HighTack nebo pěna? Íčko 200 x 200 mm.
admin | 24.3.2014 08:02
Dobrý den, na odmaštěné železo bude držet extrudovaný polystyren PU lepící pěnou Peri Bond od Soudalu.
Radek | 3.4.2014 11:28
Dobrý den, chci se zeptat, když budu lepit polystyren PU pěnou, jakou soklovou lištu použít. Stejné síly jako polystyren a nebo o centimetr větší kvůli nabití pěny. Děkuji.
admin | 3.4.2014 15:30
Dobrý den, stejně tak jako u klasického lepení se počítá s lepící hmotou, tak i tady u lepení polystyrenu, desek na stěnu pomocí lepící PU pěny se počítá s tloušťkou lepící hmoty, kupte si LOS lištu pro vámi zvolenou tloušťku desky izolace, například pro 100mm tl. desku objednejte Zakládací profil LOS 103, výrobce s tím počítá. Ta vůle je tam již započítána. Na to výrobce zakládacích liš již myslel při výrobě.
Petr | 9.5.2014 13:07
Prosím o radu chystám se lepit EPS 120mm na rodinný dům ale řeším problém se soudržností omítky (pravděpodobně šizená vápenocementová omítka) je možné "zachránit" ji nějakou penetrací vhodnou pro následné lepení PU pěnou? nebo je nutné kompletní sundání omítky? ...to bych nerad :-D
Děkuji za info Petr V.
admin | 9.5.2014 15:18
Dobrý den, co se týká sjednocení savosti pro lepení lepidlem bych neviděl problém v případě, že stará omítka drží a neodpadá. Otázkou tedy je, zda omítka dostatečně drží na obvodové stěně, tam je to jasně dané. Pokud nedrží, tak co je třeba a odpadá, či není jisté musíte oklepat a pak vyspravit maltou, tak aby byla plocha rovná pro lepení desek izolace. S tím se prostě nedá nic dělat. Buďto to drží a nebo ne a já osobně bych nechtěl riskovat že mě pak hotové zateplení opadá i s původní starou omítkou. Je mě jasné, že je to další práce navíc, ale je to prostě tak.
Petr Eret | 19.5.2014 13:18
Dobrý den,
prosím o radu čím přilepit polystyrenovou desku jednou stranou k sololitu a druhou stranou k další polystyrenové desce (pokud možno stejným lepidlem). Naznačte též zásady technologie tohoto lepení. Děkuji za brzkou odpověď i na můj mail. Zdraví Eret.
admin | 19.5.2014 18:41
Dobrý den, já bych zkusil PU lepící pěnu: Etics Bond od Soudalu, (naleznete u nás v sekci: Omítky a lepidla). Stejně tak bude tato PU lepící pěna lepit polystyren na polystyren, postup naleznete zde v tomto našem článku: http://www.stavebniny-rychle.cz/lepeni-polystyrenu-eps-pena-nebo-lepici-malta.html

Odpovědi pouze do komentářů.
Jakub | 27.5.2014 07:13
Dobrý den.
Můžete mi říct jak je to s kotvením polystyrenu na zeď.Četl jsem že do výšky 8m se nemusí polystyren lepený na pěnu kotvit.Budu izolovat novostavbu (30cm cihly porotherm a 20cm polystyren) jeto přízemní domek.Výška polystyrenu je 5m.
Co vy na to? Děkuji a hezký den.
Jakub Matějovský
admin | 27.5.2014 07:59
Dobrý den, na internetu se kolem tématu kotvit či nekotvit a do jaké výšky ne a podle jakého použitého lepidla..., já říkám kotvit všude a s jakýmkoliv lepidlem! To je můj názor, není nic příjemného, když se vám pak hotová fasáda po čase celá sesune, pak hezky na novo a od začátku, kotvení je velmi důležitá součást kontaktního zateplení a já osobně bych to jen na lepidlu nenechal. Polystyren sice moc neváží, ale ta stěrka s perlinkou a následná omítka, to je přeci jen nějaká váha. Já říkám kotvit vždy!
Jakub | 27.5.2014 14:35
Děkuji a mám teda další dotaz.
Jak rozmístit hmoždinky a kolik jich dát na jeden ks. polystyrenu (50cm x 100cm) a má smysl při lepení na pěnu
nanést také pěnu na okraje (to znamená lepit je také k sobě ze zhora spodu a z boků)
Děkuji Jakub
admin | 27.5.2014 15:59
Dobrý den, přečtěte si prosím celý článek a prohlédněte video..., je tam celkem dostatek informací jak lepit a postupovat při lepení. Kotvící plán naleznete zde na tomto našem druhém webu i s nákresy možností jak kotvit: http://www.tepelna-izolace.cz/kotevni-plan-vkzs.html
Jakub | 27.5.2014 17:56
Děkuji Jakub
Petra | 5.8.2014 13:24
Dobrý den, můžeme na polystyren použít PU pěnu, když konečná úprava bude z cihlových pásků?
Děkuji Petra
admin | 5.8.2014 17:15
Dobrý den, pokud jde o otázku lepení polystyrenu na stěnu, tak můžete podle mě lepit i pomocí PU lepící pěny, já osobně bych lepil flexibilní lepící maltou na bázi cementu. Rozdíl je v zakládací liště, ta musí být ze silnějšího plechu, také v kotvení polystyrenových desek do obvodové stěny, tam se musí postupovat jinak nežli i běžné omítky na povrchu fasády. Jiný počet kotev fasádních na 1m2, aplikace skrze armovací tkaninu. Velice přesně i s obrázky je to popsáno v tomto našem článku: http://www.stavebniny-rychle.cz/zatepleni-domu-s-povrchovou-upravou-obkladovymi-pasky-vyhody-a-postup.html
Juraj | 23.5.2020 17:47 | ocojuraj@gmail.com
Dobrý deň,
riešim podobnú otázku. Pre aké lepidlo ste sa rozhodli (PU alebo cementové)? Ak pre PU penu, ako to po rokoch na tej pene drží?
Ďakujum za odpoveď
Juraj
ondra | 17.8.2014 10:52
Zajima me, pokud nalepim klasicky polystyren na vnitrni zed a strop, jestli to nebude mit nejaky negativni vliv na klima v mistnosti srazeni vlhkosti ap. Na polystyren klasicky perlinka a stuk.
admin | 17.8.2014 15:07
Dobrý den, pokud ani teď nemáte problémy s vlhkostí v domě a nejedná se o starý dům, kde je třeba, aby vlhkost odcházela ven také skrze obvodové stěny, tak mít problém nebudete. Jsou případy, kdy se zateplí kontaktním způsobem uvnitř a pak nastanou problémy s vlhkostí, ale to bývá v případech, kdy má dům problémy s vlhkostí už před tímto zateplením, jen to obyvatelé nevnímají, jelikož kromě dýchání stěnami jsou třeba ještě současně vyměněná okna za nová plastová co lépe těsní. Je třeba hlavně větrat, stěnami dům nevyvětráte a nezbavíte vnitřní vlhkosti, která se žitím v domě produkuje (koupelny, vaření atd.) Tady v těchto článcích je vše kolem této problematiky celkem popsáno: http://www.stavebniny-rychle.cz/vnitrni-zatepleni-kontaktnim-zpusobem-skladba-a-prurez.html
Pak tady máme celkem dobrý článek o větrání v domě: http://www.tepelna-izolace.cz/jak-vyvetrat-dum-ale-neztracet-teplo.html
A také článek, který pojednává o vzduchotěsnosti obálky domu: http://www.tepelna-izolace.cz/vzduchotesnost-plaste-domu-a-jeji-vliv-na-energeticke-ztraty-domu.html
Další náš článek pojednává o kondenzaci vlhkosti a vlivu na stavební konstrukce: http://www.tepelna-izolace.cz/kondenzace-vlhkosti-a-stavebni-konstrukce.html
A velmi zajímavý článek máme zde: Je větrání a větrání....: http://www.tepelna-izolace.cz/je-vetrani-a-vetrani.html

Závěrem jen doporučení, pokud máte podezření, že by mohl být po vnitřním zateplení kontaktním způsobem problémy s vlhkostí, tak jej raději neprovádějte. Je tady možnost provést venkovní zateplení pomocí provětrávané fasády, nebo vnitřní předsazené stěny. http://www.stavebniny-rychle.cz/predsazena-stena-v-interieru-postup-pri-montazi.html
Provětrávaná fasáda: http://www.stavebniny-rychle.cz/cj-izolace-uvadi-z-cyklu-jak-na-to-provetravana-fasada.html
Pepa | 28.8.2014 22:19 | Paradayek@seznam.cz
Dobrý den, Cim nejlepe prilepit na Ipu polysteren ? Penou nebo klasicky lepidlem na fasadu ? Bude mi stacit kdyz na strechu dam 10cm polysterenu + 3cm styrodur toho tvrzeneho a na to 2 vrstvy lepenky a dlazbu ty gumova kola? kolem obvodove zdi bude 7cm polysteren. Diky moc za odpovedi.
admin | 29.8.2014 08:24
Dobrý den, asi bych lepil PU lepící pěnou. Ohledně skladby co bude stačit..., já osobně bych dal větší vrstvu tepelné izolace. Střechou utíká poměrně hodně tepla u rodinného domu. Samozřejmě chápu možnosti. neznám "ty gumová kola". Polystyren EPS fasádní 70mm je dnes už také málo na obvodovou stěnu (lepí se 150 až 200mm tloušťky), navíc neznám zdivo, které má také nějaké tepelně izolační vlastnosti a celkové zateplení může ovlivnit, pokud nemůžete dát větší tloušťku, tak alespoň použijte fasádní polystyren s příměsí uhlíku, má lepší tepelně izolační vlastnosti (Styrotherm Plus 70).
Takto vaší situaci a záměr tedy opravdu nelze posoudit. Závěrem, každé zateplení, každá snaha o zateplení je plus pro vaší peněženku a zpříjemnění bydlení. Na druhou stranu, když už zateplení děláte, tak ať je co nejefektivnější, samozřejmě v souladu s vašimi možnostmi.
Zdenek DC | 28.9.2014 21:41
Dobrý den,chtěl bych zateplit plechová vrata garáže.5x2m
V garáži je občas také vlhko.
Můžete mi poradit který polystyrén použít a kterou pěnu? Polystyrén 3 - 4cm. Děkuji za odpověd. Zdenek
admin | 28.9.2014 22:31
Dobrý den, postačí Polystyren EPS 70 F. Na lepení můžete použít lepící PU pěnu Etics Bond od Soudalu. Odolnější verzí je pak extrudovaný polystyren XPS a ten se lepí lepící PU pěnou Peri Bond od Soudalu.
Milan | 16.10.2014 11:27
Dobrý den,
chci zateplit sklepní stropy.Než budu lepit polystyrén musím strop zbavit malby nebo můžu nalepit polystyren i na malbu pomocí UP pěny. děkuji za odpověď.Milan
admin | 16.10.2014 14:28
Samotné desky na malbě držet pomocí PU lepící pěny budou, ale jde spíše o to, zda bude malba držet na stropě a neodpadne to celé. Kolik je tam vrstev malby a zda malba samotná někde neodpadává, to vše hraje roli. Většinou se to co jde špachtlí odstraní, tak že bych do vyzkoušel a pak navlhčil a můžete lepit.
Milan | 18.10.2014 11:17
Dobrý den.
Vadí použití penetrace na zdi při použití pěny pro lepení polystyrenu ? Penetrace se použila z toho důvodu že se zeď kompletně zbavila omítky ofoukala se ale pořád na ni zbýval po přejetí rukou prach s malty a cihel.
Děkuji.
admin | 18.10.2014 12:17
Dobrý den, ohledně lepení polystyrenu lepící PU pěnou penetrace povrchu nevadí.
Tomáš | 20.10.2014 22:51
Dobrý den.
Prosím Vás o radu. Chystám se zateplit strop, který je dělaný v 70-letech z nějakých keramických tvarovek, mezi kterými je vložen drát zalitý betonem. Světlá výška místnosti je nyní jen 247cm. Chci použít co nejmenší tloušťku polystyrenu avšak dostatečnou. Stačí na zateplení 30-40mm polystyren? Bude to mít nějaký význam? Jaký polystyren použít? S grafitem? Problémem jsou uvedené keramické tvarovky, nechce se mi do nich vrtat z důvodu porušení pevnosti stropu. Musím takto slabé desky kotvit, nebo PU pěna vše zvládne? Existuje nějaký jiný způsob kotvení než hmoždinky? :-) Děkuji
admin | 21.10.2014 07:10
Dobrý den, odpovím asi takto: každé zateplení má význam a pomůže, druhá věc je jak hodně. Čím lepší zateplení, tím větší význam. Ano, grafitový polystyren má lepší vlastnosti nežli klasický bílý, použil bych ho alespoň těch 40mm tloušťka. Nevím, jakou povrchovou úpravu budete volit. Toto má na celkový dopad vliv, perlinka, stěrka, omítka, štuk nebo tak něco. To vše něco váží a tak bych raději kotvil, aby vám to časem nepopadalo, jinak lepící PU pěna vydrží hodně. Pokud by to měly být samotné desky polystyrenu s nějakou lehkou povrchovou úpravou, tak by to držet mělo, pokud to přilepíte pořádně. Jiné kotvení, jak chcete kotvit bez kotvení? Kotvení je vždy do něčeho, vrtat a hmoždinkovat. Přeji hodně štěstí.
Tomáš | 24.10.2014 20:58
Dobrý den,
když nanesu PU pěnu na EPS, nechám 5-8 min. zavadnout a pak nalepím na strop - neodpadne mi ta deska, než pěna zatvrdne ? A musím kotvit 6 cm EPS na stropě, když na něm nebude perlinka a lepidlo, ale budou tam nalepeny stropní polystyrenové kazety ?
Děkuji.
admin | 25.10.2014 05:00
Dobrý den, deska by odpadnout neměla. S tím kotvením je to tak na hraně. Ale držet by to mělo, také záleží co je na stropě na co se to bude lepit. Aby to neodpadlo celé, například malba a tak podobně. Co není jisté, tak odstranit a až pak lepit.
Jiří Smělík | 29.10.2014 08:58
Dcera má v pokojíčku šikmou stěnu ze sádrokartonu a já bych ji chtěl zateplit extrud.polystyrenem. Na sádrokartonu je jedna vrstva malby. Můžu použít PU lepící pěnu ?
admin | 29.10.2014 10:30
Dobrý den, sice je to zvláštní postup zateplení..., ale ohledně toho zda to bude držet uvádím že na malbě jako povrchu ano. Jestli bude držet malba na sádrokartonu, nebo jestli se neutrhne celý povrch kartonová část z SDK desky, to už nemohu potvrdit, záleží kolik je tam té malby vrstev, stejně jako se to řeší u opakovaného malování. Záleží jak dále budete řešit povrchovou úpravu toho sádrokartonu, jak to bude celkově těžké.
Pavlicek | 5.11.2014 17:57
Dobrý den,chtěl bych zateplit strop polystyrenem 1ocm,na kterem už jsou nalepené polyst.kazety-svého času tolik rozšířené.Čím nalepit a čím kotvit,když strop je omitka,rákos,prkna?Zvažuji klasické fasádní lepidlo na polystyren .Moc Vám děkuji za odpověd.
admin | 5.11.2014 18:41
Dobrý den, můžete lepit lepící PU pěnou, nebo jak píšete klasickým lepidlem na fasádní EPS desky, které je na bázi cementové malty. Pokud strop neopadává, tak by to šlo a desky polystyrenu kotvit s fasádními talířky a s použitím vrutů až do prken. Talířky naleznete u nás v sekci "Fasádní komponenty".
tominaxx | 6.11.2014 22:21
Dělal jsem to samé, ale jen 6cm EPS na dost křivý omítnutý strop tvořený rákosem a latěmi. Lepil jsem ten EPS přímo na malbu. Do každé desky jsem dal 2 8cm vruty určené pro SDK a pouštěl je přímo přes EPS do stropu a to bez hmoždinek a bez talířků. Drží to perfektně !
Zdenek | 10.11.2014 14:48
Dobrý den, poraďte prosím. Čím mohu přilepit polystyren EPS 100F, desky rozměr 100x500x1000, a to na dřevěný podhled, v minulosti 2x natřený lazurou na bázi přírodních olejů?
Zdenek | 10.11.2014 14:55
Ještě jsem zapomněl dodat, že jsem se už jednou pokusil tento polystyren přilepit lepidlem T-Rex Gold power od Soudalu, ale některé desky do rána opadaly, ostatní se taky melou. Děkuji.
admin | 10.11.2014 18:40
Dobrý den, já bych zkusil PU lepící pěnu Etic Bond. Ale zarucit se vám nemohu. Nevím jak hodně bude povrch mastný díky oleji v nátěrech. Je to o tom to otestovat na pár deskách.
Patrik | 15.1.2015 00:04
Dobrý den, chystám se zateplovat nevytápěnou garáž/dílnu. V budoucnu počítám s přitápěním kamny, tudíž chci obložit polystyrenem strop a část stěn. Strop je betonový, vcelku i rovný a jsou na něm odhadem tak 3 vrstvy malby. Chtěl bych to lepit lepidlem. potřebuju poradit, jak takovýto podklad připravit, jak moc musím kotvit a jakou tloušťku polystyrenu byste navrhovali? Děkuji moc za odpověd..
admin | 15.1.2015 08:42
Dobrý den, podklad doporučuji oškrábat. Co jde musí dolu a pak penetrovat pro sjednocení savosti. Lepit můžete i pomocí PU lepící pěny. Kotvení doporučuji, alespoň 5 hmoždinek na 1m2 zateplení. Tloušťku polystyrenu alespoň 10cm. Postup je prakticky stejný jako u venkovního kontaktního zateplení viz článek.
Patrik | 16.1.2015 15:18
Děkuji :)
Macho | 12.2.2015 10:20 | machobzuk@seznam.cz
Dobrý den,chtěl bych polystyrenem snížit a zateplit strop.Strop je původní klasika nahozené rákosové rošty.Čím ho nejlépe přilepit aby to drželo?Chtěl bych použít alespoň tlouštku 100 mm.Děkuji za odpověď.
admin | 12.2.2015 10:26
Dobrý den, no tak lepit můžete oběma způsoby popsanými v tomto článku, já osobně se kloním k lepící PU pěně. Jen bych se na vašem případě mrknul na ten rákos, musí to pořádně držet, aby se vám to potom neutrhlo celé i s tím rákosem. Tím se dostáváme k radě, pokud rákos s omítkou pořádně nedrží a máte pochybnosti, tak s tím dolů a polystyren lepit přímo na strop. Je to pak nepříjemné, když se to utrhne.
macho | 13.2.2015 13:05
Ten rákos si myslím že drží protože to je strop s dřevěným záklopem na který je ten rákos přibitý a pak je to celé nahozeno.Zatím se nikde nemá snahu odfoukávat.
Martin | 18.5.2015 08:47
Dobrý den,
dojde spolehlivě k vytvrzení i při minimálním přístupu vzduchu ?
dvě desky XPS tl 60 mm na sobě.
admin | 18.5.2015 10:36
Dobrý den, nevím jaké minimální množství to bude, ale pokud bude mít možnost vlhkost obsažená v lepidle odcházet, tak dojde, jen to bude asi trochu déle trvat.
Karel | 30.5.2015 21:26
Dobrý den, dá se PU pěnou přilepit polystyren tl. 100 mm ke stávající lepence na terase?A jak ho případně ukotvit a co pak nějaké další lepidlo, tak abych na to přilepil asfaltový pás, např.ipu?Děkuji za info.
admin | 31.5.2015 19:03
Dobrý den, PU lepící pěna Etics Bond by měla bez problémů přilepit polystyren EPS k asfaltovému pásu, jestli tímto myslíte vaší lepenku. Výrobce uvádí v technickém listu přesně takto: "vynikající přilnavost na většinu materiálů (kromě Teflonu, PE, PP, silikony ověřit)". Moc nechápu váš dotaz, lepit se bude na bok terasy, tedy svisle? Jen se chci ujistit. Pokud ano, tak normálně kotvit fasádními kotvami, ale pokud nechcete projít skrze lepenkou, tak nevím jak toto řešit. Nechápu, proč pak další asfaltový pás na ten polystyren. "Ipa"..., asfaltový pás se nelepí, ten se aplikuje natavením. Pokud byste ho chtěl natavit na polystyren, tak polystyren poškodíte plamenem. Pokud by se měl polystyren pokládat na plochu terasy, tak se to takto neprovádí. Na podkladní beton, tedy plochu terasy se pokládá tepelná izolace, pak se provede roznášecí vrstva z betonu a na ni se aplikuje asfaltový pás. Moc to celé nechápu, asi vám takto neporadím. Nezlobte se...
Robert | 16.6.2015 21:23
Dobrý den, potřebuji lepit polystyren k hliníkovým lamelám na fasádě dílny. předpokládám, že pěna by byla ideální, problém mám ale s následným kotvením. není k čemu chytit vruty - tedy kromě samotného plechu 1mm - pod ním je rošt a vata. Stačí, když nalepím po celé ploše fasády polystyrenové desky na pěnu a poté vše svážu perlinkou, lepidlem a barvou? bez kotvení pomocí vrutů? Děkuji Vám za odpověď
admin | 16.6.2015 21:32
Dobrý den, sice neznám tloušťku polystyrenu a výšku do jaké se bude lepit, ale nemám právo vám říci, že to držet bude či nebude. Nicméně máme informace o některých zákazníků, že polystyren pomocí PU lepící pěny na kovovém podkladu drží dobře a pokud navíc nebudete ani dávat fasádní probarvenou omítku, která také něco váží, tak by to držet mělo. Ale doporučit vám to nemohu, neměl bych. Když si pročtete různá stavební fóra na internetu, tak se tam i profesionální stavebníci vyjadřují, že u bungalovů (přízemních staveb) nekotví. já jsem zastáncem kotvení, ale pokud to opravdu nejde a je to jen v přízemí a navíc se to nezatíží vrstvou omítky, tak by to mělo být v pohodě.
František | 22.7.2015 16:28
Dobrý den, mám na chatě balkon a pod ním je sklep. Beton, izolace a dlažba jsou na hliníkovém trapézovém plechu, který je vidět ve sklepě. V zimě se na plechu ve sklepě sráží velké množství vody, která zatéká všude vč. eletrorozvodů. Tento tepelný most chci odstranit tím, že na trapézový plech přilepím PU pěnou 100 mm polystyren, vlny v trapézovém plechu vyplním pěnou. Otázka zní? Jakou pěnumám použít, aby se 100 %ně spojila s hliníkovým plechem, přilepila polystyren a vyplnila vlny v trapézovém plechu (cca 4x4 cm)a všechny ostatní díry. Podhled stropu bude uzavřen palubkami. Děkuji za odpověď
admin | 22.7.2015 18:38
Dobrý den, jednoznačná odpověď. Na EPS polystyren bude nejvhodnější PU pěna ETICS BOND od Soudalu a na XPS extrudovaný polystyren PERI BOND, také od Soudalu. Obě PU pěny jsou vyzkoušené a na plech lepí velmi dobře. Zmiňuji se o nich i v tomto článku, pod kterým jste napsal svůj dotaz. Jsou tam na ně i odkazy a můžete si v detailu výrobků přečíst technické listy, kde je napsáno, na jaké povrchy se dají použít. Jen je třeba dodržet druh pěny podle výše popsaných druhů polystyrenů.
Hana Meichau | 29.7.2015 23:01 | hanka.meichau@yahoo.de
Dobry vecer , Kolik kg udrzi zatepleni , kdz ma vrt 18,5 cm do zatepleni , ktere ma rozmner 20 cm s hmozdenkou abych mohla namontovat 2x drzak odetup 30 cm a zavesyla na to 6kg lamelove okenice 1 ks na haky na dekoraci na levo a v pravo vedle terasovych dveri , styl venkov.
Müzu je na omitku ktera je na zatepleni montovat ? A nebo to 6kg neudrzi ?ß
Poliestiren je schroubamy profesionelne Pripevnen a zakotven.
Co na ti rikate ?ß
Hezky pozdrav Hana
admin | 30.7.2015 07:33
Dobrý den, já osobně bych kotvil až do zdiva. Existují speciální kotvící prvky pro tyto doplňky, které mají i tzv. přerušení tepelného mostu ohledně tepelných ztrát. Hledal bych například od značky Fischer (kotvící prvky). http://www.tepelna-izolace.cz/thermax.html
NAKNAP | 30.8.2015 16:34
Dobry den,
potrebuji zateplit stenu v rodinnem dome (3x5m), ktera oddeluje obytnou cast od pudy. Ze strany pudy jsou obycejne drevne desky 18mm, z obytne strany cca 20mm omitky. Zvazuji lepeni polystyrenu primo na drevene desky penou Soudabond Easy. Bude to drzet? Je nutne kotveni, kdyz sila steny je do 4cm? Nebude se v obytne casti na stene srazet vlhkost?
Dekuji za rady
admin | 30.8.2015 20:22
Dobrý den, EASY Soudabond je jedna z lepících pěn, která je vhodná pro lepení polystyrenu EPS i na dřevo a další jeho formy jako je dřevotříska a OSB desky. Tak že můžete použít, nebo je tady možnost použít od stejné značky ETICS BOND. Dal bych větší tloušťku polystyrenu, abych se vyhnul problému s rosným bodem na který se dotazujete. Já osobně bych použil 80 mm tloušťku a kotvení v tomto případě není striktní, ale já osobně bych tedy kotvil pomocí talířků a vrutů do dřeva, alespoň 2 kusy na desku. Je to pak naprosto v pohodě a jistota, že to neodpadne.
Klára Křivánková | 19.10.2015 18:05
Dobrý den, zatepluji strop zevnitř. Strop je z kazetových panelů. EPS chci nalepit mezi trámky a žebra a následně ještě ve tloušťce 150mm EPS přes to. Jakým způsobem by bylo nejvhodnější EPS pod trámky kotvit mechanicky k podkladu, který tvoří vlastně také EPS? Jiak budu kotvit PU pěnou, ale předpokládám že mechanické kotvení bude také nutné....
admin | 19.10.2015 20:42
Dobrý den, kotvit se musí mechanicky, pěna pouze lepí. Mustí použít pokud se jedná o podklad ze dřeva kotvy, nejlépe vruty a talířky.
http://www.stavebniny-rychle.cz/fasadni-talirek.html
Zuzka | 19.10.2015 21:59
Dobrý den,jsem v tomto směru úplný laik,proto se asi budu vyjadřovat jako úplný jeliman,ale snad mě pochopíte. Předělávám si byt ve 100 let starém domě. Vnitřní stěna jedné místnosti sousedí s jiným bytem,dělali jsme do ní elektriku a i "díry" na krabičky (budoucí zásuvky),stěna není cihlová,pouze jakási dřevěná konstrukce s železnou "síťkou" a pak přeštukovaná (oházená),nevím čím,v tom se nevyznám. A tak se nám stalo,že při "výrobě" díry na krabičku,vzniklo "kukátko" do sousedního bytu. Abychom zeď zesílili,chceme na ní nalepit polystyren v tloušťce 5cm. (sádrokartonovou konstrukci vzhledem k ceně volit nechci). Je nutné i na vnitřní stěnu polystyren kotvit nebo stačí pouze nalepit? Nerada bych,aby se časem sesunul.. Velice děkuji za radu.
admin | 20.10.2015 08:35
Dobrý den, určitě kotvit, jde hlavně o to, že nezůstane polystyren na stěně holý a určitě na něj budete aplikovat perlinku se stěrkou a následně štuk, povrchovou úpravu a malbu. Tyhle všechny vrstvy také něco váží. Pokud chcete mít jistotu, že se vše nesesune, tak určitě kotvit a do dřeva vruty a fasádní talířky. http://www.stavebniny-rychle.cz/fasadni-talirek.html
Rada | 31.10.2015 06:41
Dobrý den,na jaře budu zateplovat starší dům.Je zde fasáda štuková a bílá barva co se dělávala z vápna.Musím povrch fasády penetrovat pokud budu používat PU pěnu?A ještě jedna věc.Část fasády je pod palubkama.Co by jste mi doporučil.Sundat je a nebo aplikovat polystyren přímo na palubky a a lze přilepit PU pěnou? Děkuji
admin | 31.10.2015 07:28
Dobrý den, penetrovat v případě použití PU pěny nemusíte, jde spíše o to, aby povrch byl čistý, soudržný, nemastný a aby nic neodpadávalo. Před lepením postačí povrch navlhčit rozprašovačem vodou. PU pěna lepí i na dřevo a to znamenitě, jen nesmí být dřevo mastné, jinak je to jedno. Pokud palubky dobře drží, tak je tam klidně nechte, ale také je můžete odstranit, obě varianty fungují. Přesný postup práce je popsán dopodrobna v článku u kterého jste vnesl tento dotaz.
David | 10.11.2015 10:26
Dobrý den, chystám se zateplovat dům pomocí EPS 70F - 200mm. Je možné a vhodné zateplovat pomocí dvou 100 mm desek, které budu dávat na sebe a překrývat spáry nebo je lepší dům zateplit jednou 200mm deskou.
Děkuji.
admin | 11.11.2015 09:10
Dobrý den, rozumím vašemu záměru překrýt spoje a docílit tak maximálního zateplení bez úniků mezi deskami, ale jedná se o složitější situaci z pohledu montáže. Desky polystyrenu fasádního jsou celkem přesné a já osobně bych použil jen jednu vrstvu polystyrenu EPS 70 F v celkové tloušťce. Pokud jsou někde i tak po montáži nějaké mezírky, tak se vyplní stejnou PU pěnou, která se používá na lepení desek na stěnu.
Zbyněk | 11.11.2015 10:12
Dobrý den, budu zateplovat strop v garaži na betonové panely. EPS desky budu lepit PU pěny. Má otázka je jestli budu muset EPS desky ještě kotvit? Když nejsou vystaveny, žádnému povětrnostnímu vlivu a žádná už další úprava na desky nebude.
admin | 11.11.2015 12:16
Dobrý den, nevím o jakou tloušťku se bude jednat, ale EPS polystyren je poměrně lehký a pokud na něm už nic dalšího nebude, tak to v pohodě PU pěna vydrží. Postupujte při lepení tak jak je popsáno v článku a na videu. Pak bude vše dobře držet a fungovat.
Standa | 1.7.2016 20:10
Dobrý den, prosím o radu,postavil jsem zahradní domek a opláštil jsem ho OSB deskami o síle 18mm.A teď bych chtěl natáhnout perlinku s lepidlem a přeštukovat nebo natáhnout omítku.Chtěl jsem se zeptat, musím dát polystyrén nebo ne.Někdo říká jo někdo zase ne. Prosím pomozte. Děkuji.
Daniel | 9.7.2016 21:50
Dobry den,

chtěl bych se zeptat zda-li je možné použít PU lepící pěnu k upevnění polystyrenových desek ke stropu? Přesněji řečeno jedná se o plechový strop garáže. Na polystyren bych chtěl ještě nanést lepidlo , perlinku .. Děkuji za odpověď
Petr | 26.7.2016 19:00
Dobrý den,
jak výše popisujete, že před lepením PU pěnou na OSB desky se nemusí používat penetrace ani adhezní můstek znamená to, že nesmí? Adhezní můstek mám již koupený a zajímalo by mě když ho použiji zda něco nezkazím. Na OSB deskách jsem původně měl nalepenou pouze perlinku s lepidlem to jsem strhl a teď OSB desky zůstaly lehce zanesené lepidlem. Mohu tedy ten adhezní můstek použít. Děkuji za odpověď.
Josef | 24.8.2016 20:57 | josef.hov@seznam.cz
Dobrý večer,chystám se zateplit strop ve sklepní části RD. Je Etics Bond vhodný k lepení EPS na strop Miako a čím kotvit?
Děkuji.
ladislav | 11.9.2016 14:35
Dobrý deň, na chate pod terasou mám pivnicu a strop je z traperzového plkechu na ktorom je beton. V prechodnom období hlavne v jeseni sa mi na plechu vyzraža vlhkosť. Chcel by som to zateplit. Prosim poradte. Ladislav
Karel | 25.11.2016 12:39
Dobrý den,
mám dnešním dnem dokončenou dřevostavbu ve fázi obvodových stěn pod střechou. Stěny osb. Mohu ještě lepit polystyren v tomto počasí? Mám obavu nechat osb přes zimu jen tak. Je nějaký lepící materiál i do O stupňů? Díky.
Marek | 29.12.2016 10:36
Dobý den, chtěl bych poradit - chci zateplit strop garáže a sklepy pod obytnými místnostmi polystrenem EPS Graywall 6 nebo 8 cm. Na stropě je mometálně normální fajnová omítka natřená na bílo. Při okrajích mám dále plastové vodovodní potrubí. Stačí EPS přilepit PUR pěnou bez kotvení jen s penetrací nebo je lépe kotvit a když tak čím a kolik na m2. Dále budu muset některé svítida přemístit na EPS - nevadí to ? a čím je kotvit k EPS? Dále co s trubkama - mám je nyní v bednění asi 10x10 cm - mám je schovat pod polystyren, nebo polystyren polystyren dotáhnou jenom k bednění ev. to vše vyfoukat např. chytrou pěnou? děkuji za odpověď. M.
Michal | 6.1.2017 14:03
Dobrý den,
mám starý dúm, který má na cihlovém zdivu dřevěný rošt, na něm heraklit a omítka. Je možné pro zlepšení tepelných vlastností objektu lepit polystyrenové desky přímo na omítku s následným kotvením nebo je lepší strhnout heraklit i s dřevěným roštem a lepit polystyrenové desky přímo na cihly. Předem moc děkuji za odpověď.
Michal
Adam | 3.3.2017 21:30
Dobry den, pokud je vrchni omitka soudrzna tak by to melo drzet s naslednym kotvenim az do cihel cca5cm do cihly. Pokid se omitka nebo heraklit rozpada tak by bylo lepsi strhnout az na cihly, ty zpenetroval a pote lepit podle postupu. A nejlepe je celou plochu kotvit aspon 5-8kotvami na metr ctverecny.
Vojtěch Vogel | 13.1.2017 19:51
Dobrý den. Potřeboval bych poradit. Plánuji zateplit šikmý strop nad schodištěm uvnitř domku.Není zcela zaizolován, když to vezmu po vrstvách od krytiny střechy: Krytina, prkna, prostor mezi trámy, další vrstva prken a omítka.Plánuji vnitřní omítku otlouct, na prkna přišroubovat osb desky a na ně přilepit alespon 10 cm tlustý polystyren.Potřeboval bych vědět, čím lepit polystyren na osb desku? Potřebuji to letos udělat, jelikož se mi sráží teplý vzduch z bytu na tomto ledovém stropě...
Adam | 3.3.2017 21:26
Dobrý den, ja bych osobne polystyren nalepil lepici polyuretanovou penu na polystyren. Da se bezne koupit nejaka ve stavebninach a drzi super. Pripadne mezery vyplnit bud tou samou penou a nebo nizkoexpanzni penou, ta ma lepsi tepelne vlastnosti. Pokud by ste tam nechal ty mezery tak by bylo mozne ze se na nich bude srazet vlhkost a to neni zadouci.
Karel | 11.3.2017 00:18 | karel.cermak@seznam.cz
Dobrý den, mám strop z prken, hoblovaných a natřený-cca 20 let- klasickým luxolem. Lze bez nějaké úpravy povrchu lepit polystyrenové desky a čím
Děkuji za odpověď
Jan | 2.4.2017 18:54
Dobrý den, budu zateplovat plochou střechu polystyrénem, jakou PU pěnu mám použít k přilepení polystyrénu k ipě, na hydroizolaci použiji samolelící asfaltové pásy. Děkuji za odpověd.
Jiří Adamovský | 17.5.2017 10:31 | adamovskyjiri@seznam.cz
Dobrý den. Měl bych dotaz. Když mám základ izolovaný pvc izolaci ( něco podobného jak se dává na střechy.) s chci základ zateplit styrodurem, čím to přilepit. Děkuji za radu.
Jirka | 9.6.2017 17:01 | newtimes@seznam.cz
Dobrý den, budu zateplovat vápenopískovou cihlu polystyrénem. Je nutné při lepení polystyrenu jej také kotvit, nebo stačí pouze lepit?

Děkuji
J.Hertl | 25.7.2017 11:35
Dobrý den, potřebuji dokončit strop v garáži, která je v domě pod obytnou místností v patře. Strop je ze železných íček a hurdisek. Nechci ho nahazovat. Pouze srovnat např. 2cm polystyrénem a potom perlinku a lepidlo. Když je přilepím PU pěnou bude to stačit? Nebo čím se dá kotvit do hurdisek. Jsou dost křehké, stačí do nich bouchnout a praskají. Děkuji za odp.
Ivana | 1.8.2017 14:37
Dobrý den, máme zabetonovaný věnec na stropu 1.NP - strop ekonom z ytongu, chtěli bychom tam balkon sirka 1,2m a delka 4-6 m, zda může být řešení: vsadit a ukotvit 5ks icka 12tky na tento strop v delce 3,8m, zalit betonem hurdisky, zespod balkónu dát cca 20 cm polystyren, nevím zda i zepředu 10 cm... bude to dostačující řešení, aby nám pokoj, kde budou icka v podlaze nepromrzal?? (icka budou obbetonované a v podlaze bude podlahové tepeni. Moc děkuji za odpověď!!!
Tomáš Nejeschleba | 3.8.2017 18:06 | tomnejeschleba@gmail.com
Dobrý den,
můžu přilepit extrudovaný polystyren styrodur na již naštukovanou stěnu/strop? Chci zateplit schodiště zespodu, ale už je zespoda po štukování (bez nátěru) - musím štuk obouchat, nebo to lze přilepit nějakým flexibilním lepidlem?
Děkuji
libor | 14.8.2017 07:16
Dobrý den, potřebuji zateplit venkovní (prostor) strop (asi 8m2)pod dětským pokojem. Strop je betonový panel, brizolit. Jaký a jak vysoký polystyren mám použít, lepit normálně lepidlem celoplošně nebo po obvodě + 2-3 terče nebo to mám nelepit na pěnu? Musím ten brizolit nějak škrábat a je nutná jeho penetrace? Děkuji za odpověď
tomáš | 11.9.2017 14:26
Dobrý den. chci se optat zda se dá něčím nalepit polystyren na plech. chtěl bych zateplovat mobilní domek tzv. mobilheim.
Jiří Klíma | 20.9.2017 19:52
Dobrý den potřeboval bych poradit čím přilepit XPS desku k hydroizolační folii fatrafol
Zdeněk Kolářík | 3.11.2017 20:51 | zdenekolda@seznam.cz
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na lepení fasádního polystyrenu na starý brizolit, bude to držet pěnou i bez penetrace? Děkuji
Jiří Klimo | 4.11.2017 17:58
Dobrý den budu lepit eps polystyren 20 cm tlustý pomocí lepící PU pěny na broušené Heluz cihly,novostavba,.Musím kotvit talířovými hmoždinkami když výška stavby je 3 metry?Děkuji
Milan Spodniak | 5.6.2018 18:55 | milan.spodniak@seznam.cz
Dobrý den, mám 10 fasádní polystyrén a chtěl bych je slepit k sobě. Překládal bych je jak cihly. Mám část nově omítnutý zdivo z plných cihel a část nenahozený zdivo Gimu. Může se to takto udělat, nevznikne tam nějaký skrytý ,,problém,,? Dekuji za odpověď.
Hoves | 27.8.2018 21:48
Dobry den.Chtel jsem se zeptat jestli nevadi kdyz sem nahazoval omitku maltou a mel jsem v malte trochu polystyrenu? Dekuji za odpoved.
Roman | 27.9.2019 07:49
Dobrý den. Prosim o radu . Čím je lepší lepit poly na porfix? Lepidlo nebo pěna? Děkuji.
Přidat komentář:
Jméno:
E-mail:
Zde můžete zadat svůj e-mail. Pokud zatrhnete volbu "Zobrazit e-mail u komentáře", bude e-mail zveřejněn.
  Zobrazit e-mail u komentáře
Komentář:
 Opište prosím číslo do pole pod obrázkem
 
 Opište číslo 7: